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Projet

Améliorer l’efficacité des salons de l’emploi pour les jeunes demandeurs d’emploi en Égypte
 

Égypte
Numéro de projet
108439
Financement total
521,900.00 $ CA
Administrateur·trice du CRDI
Flaubert Mbiekop
État du projet
Terminé
Date de fin
Durée
36 mois

Programmes et partenariats

Emploi et croissance

Organisation(s) principale(s)

Sommaire

Le projet vise à aider à améliorer l’efficacité des salons de l’emploi afin de mettre en relation un plus grand nombre de demandeurs d’emploi avec des entreprises qui embauchent en Égypte.En savoir plus

Le projet vise à aider à améliorer l’efficacité des salons de l’emploi afin de mettre en relation un plus grand nombre de demandeurs d’emploi avec des entreprises qui embauchent en Égypte. Au moyen d’une méthode expérimentale, l’étude déterminera quelles sont les principales contraintes empêchant les jeunes de participer aux salons de l’emploi — en particulier celles ayant trait au manque d’information à ce sujet et aux coûts de participation à ces salons — et permettra de mieux comprendre le comportement des jeunes demandeurs d’emploi et la disparité des demandes d’emploi en Égypte.

L’étude sera réalisée en collaboration directe avec l'agence nationale chargée de l'exécution des salons de l'emploi en Égypte. Elle bénéficiera directement à au moins 6 000 demandeurs d’emploi, et à bien plus si les décideurs adaptent leur méthode de soutien à ces personnes et si le secteur privé revoit sa stratégie destinée aux jeunes demandeurs d’emploi.

Résultats de recherche

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Article
Langue:

Anglais

Sommaire

The economic gender gap in the Middle East and North Africa (MENA) region remains one of the largest in the world. Female labor force participation in MENA is the lowest globally, estimated at 20 percent (2019). The article presents arguments related to women’s participation in the job market, including men’s perceptions, along with practical realities of child care, commuting, low salaries, and lack of access to information. Emerging evidence from randomized evaluations in Egypt suggests that a range of programs to support women finding and getting to the work site, and interventions to update men’s perceptions, can increase women’s labor force participation.

Auteure(s) et auteur(s)
ElAshmawy, Nadeen
Brief
Langue:

Anglais

Sommaire

The research aimed to bridge the mismatch between job seekers and employers and mitigate job search obstacles through improving job matching in job fairs. It studied effects of bridging general information frictions (do job seekers know about the existence of jobs fairs and how to participate in them?); labor market information frictions (what types of jobs are available in job fairs and the labor market more broadly); and capital constraints (how do the monetary costs of attending a job fair impact participation?). Participants who received both the information and travel voucher increased their job fair attendance by 9.8 percentage points (a 280% increase relative to control).

Auteure(s) et auteur(s)
The American University in Cairo
Rapports
Sommaire

This detailed report covers causes and conditions of the mismatch between employers and those seeking employment in Egypt. It then argues for the effectiveness of job fairs to bridge the recruitment gap. Lack of information is as big a constraint as monetary constraints/transportation costs in job fair attendance. A travel voucher treatment was cross-randomized with information supply and shows that people who received both the information and the voucher increased their job fair attendance by 9.8 percentage points (a 280% increase relative to control). The report also includes the effects of the COVID-19 pandemic on the labour market.

Auteure(s) et auteur(s)
Crépon, Bruno
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